Overbelastet Märklin CS2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
JRA
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Overbelastet Märklin CS2

Indlæg af JRA »

Hej Alle

Jeg skriver venligst på vegne af et af vores medlemmer fra modeltog klubben MJKHH, som jeg også selv er medlem af -normalt ville vi have kunnet få hjælp af Per Roed, som var med til at starte klubben for omkring 22 år siden, men ham har vi desværre fornyelig mistet pga. dødsfald og han vil blive savnet både som en god og hjælpsom ven, men også en dygtig og vidende kapacitet indenfor vores fælles hobby.

Vedkommendes problem fra min klub, er, at han for ganske nylig oploadede flere billedfiler(lokikoner) i sin CS2, men desværre ikke var opmærksom på størrelsen af disse(alle var png-filer, men flere overholdt ikke den tilladte størrelse og var ret store) Resultatet var efterfølgende at hans CS2 ikke længere vil starte op, men fryser med opstarts billedet.

Han har forsøgt reset(jeg ved ikke hvordan, da jeg umiddelbart ikke er så bekendt med CS2), men uden held.

Han kan få adgang til sin CS2 via pc, men kan ikke påvirke nogle funktioner i CS2’eren…

Er der evt. mulighed for hjælp i denne situation?

På forhånd tak og mvh Jørgen

JRA
Ledvogter

Re: Overbelastet Märklin CS2

Indlæg af JRA »

Skulle spørsmålet i stedet have været stillet under begynderspørgsmål?🤔

Godsbanen
Lokomotivfører

Indlæg af Godsbanen »

Det er fint nok at spørge her. Jeg har ikke selv en CS2 og kunne ikke finde noget brugbart ved en google-søgning. Der skal nok komme svar fra nogle af eksperterne her og forhåbentlig en løsning...

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Han kan få adgang til sin CS2 via pc, men kan ikke påvirke nogle funktioner i CS2’eren…

Hvordan adgang? Kan han komme i billedbiblioteket og slette filer?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Ledvogter

Indlæg af JRA »

Super -tak -vedkommende var ret ked af, at hans CS2 stoppede med at virke og jeg foreslog ham derfor, at jeg kunne prøve baneforum, hvor jeg selv gennem årene har fået megen hjælp til egne problemer, for evt at få hjælp til at løse hans problem

Og nej, han kan slet ikke komme ind i den. Han kan tilsyneladende kun “se” filerne i pc’en og derfor ej heller slette filer…

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

JRA skrev: 19 dec 2025, 19:16

Og nej, han kan slet ikke komme ind i den. Han kan tilsyneladende kun “se” filerne i pc’en og derfor ej heller slette filer…

Hvordan “ser” han filerne?

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

JRA skrev: 19 dec 2025, 13:21

Skulle spørsmålet i stedet have været stillet under begynderspørgsmål?🤔

Jeg synes, at Dit indlæg er noget vrøvl, ligesom hvis man begynder at rette stavningfejl .....

Jeg kan godt forstå - at de mangler Fyrtårnet PerR - og vender sig mod Baneforum !!!!

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Undskyld - jeg så ikke, at 1. & 2. indlæg var JRA

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

JRA
Ledvogter

Indlæg af JRA »

Det er ok🤔og ja: vi savner Per

Det er også svært, når jeg skal forsøg at formidle for en anden😞men han vil forsøge at beskrive situationen tydligere og sende det til mig så jeg lægge det op.

Han har haft adgang til CS2’eren henholdsvis fra CS2-app’en samt via IP adressen og har faktisk fået slettet tog ikonerne på nær en meget stor billedefil, som han åbenbart ikke er i stand til at slette ?

JRA
Ledvogter

Indlæg af JRA »

Har modtaget følgende fra ejeren af CS2’eren: “Hvis man går ind via ip adressen og vælger ikoner kan man se billede men ikke slettet det.
Jeg håber at det er noget du kan bruge?
Vh. Erling “

Besvar