Cs3 web problem

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Mogens »

Hej moppe

Skal jeg forstå det med browseren at det er den måde som er beskrevet på side 28 i märklins kurzanleitung som jeg allerede i dag kan betjene mit anlæg på ( og det er nemlig noget andet end vnc som kan bruges til at tegne og styre togene).

PS jeg har godt nok set at det med browseren er nævnt tidligere

Så er det vel bare at jeg lægger min skepsis til side.

Tak for du tog dig tid.

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Mogens »

I fortsættelse af nedenstående om opdatering og esu decoder er der tilstøtte for Moppes indlæg flg.
indlæg på stummi.de

E: ESU Lok bearbeiten nach CS3 Update auf 2.5.1
#3 von xxxx , 29.12.2023 19:53

Auf der Web-Oberfläche funktioniert es. Der Browser (Chrome bei mir) zeigt ein Popup mit den Einstellungen und man kann alles ändern.
Nur direkt auf der CS3 geht es nicht.

Så bliver jeg nysgerrig og spørger blot hvorfor er det sådan ?

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af moppe »

Du behøves slet ikke at søge så langt væk, for at få at vide at det virker med webserveren.

Søren skrev det allerede her på baneforum.dk den 6. december
viewtopic.php?p=26875#p26875

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Søren »

Det gjorde han nemlig.

Og så vil jeg sige:
Lad være med at overkomplicere ting der kan koges ned til:

  • Du kan ikke programmere ESU LS5 og LP5 med CS3 (fungerer dog med web appen) hvor mfx er slået til.
  • Alt andet fungerer.

De fleste programmerer ESU dekodere via DCC eller LokProgrammer alligevel. ESU selv anbefaler at programmere via deres LokProgrammer. ESU skriver at deres dekodere altid har haft, det har aldrig været anderledes, begrænsede programmeringsmuligheder under mfx. Så programmering via CS3 under mfx er alligevel ikke super relevant. Skal du programmere en ESU M4 dekoder med DCC, skal du alligevel slå mfx fra.

Ja, det er træls at man ikke lige kan justere enkelte småting, men de store tanker skal alligevel afprøves i en tilstand hvor problemet ikke eksisterer, og derfor er det et non-issue, som selvfølgelig skal løses, og det bliver det - på et tidspunkt. Det virker med web appen, så brug den.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Niels
Godsforvalter
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Niels »

Hej Preben,
Desværre blev denne tråd jo "highjacket" undervejs og er endt ret langt fra dit oprindelige problem.
Har du fået løst sagen?

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 147
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej igen,
Nej, desværre er problemet ikke løst. Har forsøgt at forbinde CS3 direkte til Internettet uden om diverse trådløse routere, men den finder ikke nogen opdatering. Jeg tror at det er fordi den jo allerede har den nyeste version installeret. Lige nu afventer jeg at der kommer en ny opdatering fra Märklin, og håber så på at installation af denne vil løse problemet.
P. S.
Jeg skal nok opdatere denne tråd, når der er nyt om problemet
Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af moppe »

Preben,

Du har/har tidligere haft problemer med dine programmering af "hændelser" der går i stå.

Er dette problem løst?
Kunne det tænkes at være dine hændelser, der belaster processoren så meget at webserveren bliver lang tid om at svare?

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Søren »

moppe skrev: 21 jan 2024, 11:27

Kunne det tænkes at være dine hændelser, der belaster processoren så meget at webserveren bliver lang tid om at svare?

Det er mit gæt, at det er der problemet ligger. Forkert brug af f.eks. loop-funktionen vil give netop det problem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 147
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej igen,
Set ser ud til at det har noget at gøre med hvilken PC man kører Web Browseren på.
Jeg har skiftet den PC jeg bruger til mit anlæg til en nyere PC, og det ser ud til at det løste problemet med Browseren.
Mht. mit tidligere rapporterede problem med at mine hændelser gik i stå, har jeg identificeret problemet til at det der sker er at der opstår det som i Loggen siger
"Event Reply XXX Timed out", nogen gange blot en eller to gange, og det overlever CS3 tilsyneladende nogenlunde, men pludselig giver samtlige hændelser som giver Timeout, og herefter virker intet. En tur i Nødstop rydder åbenbart op, og systemer virker igen et stykke tid. Dette problem er rapporteret til Märklin, og de har nu haft sager i mere end 1 år, og efter flere rykkere har jeg blot fået svaret "Vores udviklere har desværre endnu ikke fundet "buggen" i softwaren.
Helt ærligt - jeg er ikke imponeret at Märklins indsats på at løse dette problem.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Søren »

Dette problem er rapporteret til Märklin, og de har nu haft sager i mere end 1 år, og efter flere rykkere har jeg blot fået svaret "Vores udviklere har desværre endnu ikke fundet "buggen" i softwaren.
Helt ærligt - jeg er ikke imponeret at Märklins indsats på at løse dette problem.

Det kan jo være der ikke er noget problem at løse. Du er mig bekendt den eneste der oplever det. Det er ekstremt svært, hvis ikke umuligt, at løse et problem på et anlæg man ikke kender, med et sammenkog af komponenter man ikke kender. Der er 1000 andre ting der kan være galt.
Jeg hælder stadig til, at det er dit anlæg og din programmering af CS'en der er årsag til problemstillingen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar