Cs3 web problem

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Jeg har installeret nyeste software på min CS3+ og alt ser umiddelbart ok ud. Jeg har dog konstateret, at der på den nye version af WEB interface er opstået et problem.
Det virker som om at der er endog meget lang responstid på det, forstået på den måde at når jeg 'klikker' på f.eks. et sporskifte på sporplanen, er der umiddelbart ingen reaktion. Reaktionen kommer dog efter nogen tid (ofte op til 30 sek.).
Det virker som om Polling/Opdaterings sekvensen er meget langsom.
Jeg har prøver med flere forskellige Browsere med samme resultat.
Findes der en parameter et sted hvor man kan rette dette?

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
pejft
Stationsforstander
Indlæg: 99
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af pejft »

Mærkeligt. Jeg oplever højere hastighed.
Mit netværk er sat op med fast tilmelding i routeren, så mine to CS3 og ene CS2 har103, 104 og 105 som sidste ciffer i IP-adressen.
Det virker rigtigt godt, særligt fordi min "udstillingsrouter" er sat op på samme måde (dog med et andet netværksnummer). Så hver CS er altid samme nummer til sidst. Det er langt mere driftssikkert, end hvis den faste IP sættes i CS.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Peter,
Tak for dit svar. Det kan godt være at problemet ligger i routeren, men jeg oplevede aldrig problemet med den tidligere version af softwaren. Jeg får også nu og da beskeden '192.168.0.100 Svarer ikke' i Browseren.
Det hele virker som det skal umiddelbart efter opstart, men så virker det som om at den 'falder i søvn' fordi når den efter en afgivet kommando endelig reagerer, så reagerer den med det samme på efterfølgende kommandoer.
Jeg vil dog teste med en anden router når jeg får tid.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 02 okt 2011, 15:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Re: Cs3 web problem

Indlæg af SteamPunkLolcat »

Hvordan er tingene forbundet, er noget af det via trådløst netværk eller er alt forbundet med netværkskabler?

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej igen.
Jeg har nu testet med en helt anden Router som kun har CS3 og 1 PC forbundet (ingen forbindelse til Internet), det gav samme resultat bortset fra at CS3 ikke viser sin IP adresse (felterne er blanke), men hvis jeg i Browseren angiver 192.168.1.122 kommer WEB interfacet prompte op.
Da CS3 var forbundet på min normale Router, viste CS3 192.168.0.100, og det er også det jeg angiver i min Browser, og WEB interfacet kommer prompte op.
Alle forbindelser er kablede.
I øvrigt er det kun i Sporplanen der er problemer. alle andre funktioner fungerer perfekt, og reagerer uden forsinkelse.
Jeg kan i øvrigt se på sporplanen at den er meget forsinket med opdatering af status på alt som er på sporplanen (tilbagemeldinger m.m.)
Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
marklinbygger
Stationsforstander
Indlæg: 86
Tilmeldt: 04 mar 2019, 10:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M

Re: Cs3 web problem

Indlæg af marklinbygger »

hej

kan være at du ikke har nok ram i din cs3
for mig lyder det som om at din cs3 kæmper med at afvikle det du har på den
husk at den kun har 4gb ram internt
og at Märklin anbefaler at sætte et sd kort i den
men hvis du ikke har så meget på den , så burde det ikke være det

mvh marklinbygger

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Det var ellers et godt bud, når man tænker på at alting funger umiddelbart efter opstart, men jeg tror desværre ikke at det er her problemet ligger, da CS3 eren allerede har et SD kort monteret.
Er der mon nogen andre herinde som rent faktisk har testet om de evt. har samme problem med WEB interfacet, når det har kørt et stykke tid?
Mvh
'Prfeben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Niels »

Hej Preben,
Er du sikker på at opdateringen er udført komplet? Dvs. at GFP også er helt opdateret (ingen rød prik). Har selv en gang glemt dette og så opførte min CS3 sig præcis som du beskriver.

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Niels,
Jeg har opdateret via USB stik. og efter opdatering af CS3 kom der en rød prik ved MS2, og denne blev også opdateret. Siden da har jeg ikke set nogen røde prikker.

Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Niels »

Hej Preben,
Bare et langt skud...
Hvis nu en ventende opdatering af GFP ikke er kommet med ned på din Memory-stick, vil CS3'en vel heller ikke vise en rød prik for en manglende opdatering af denne?
Jeg ville derfor prøve at sætte netkabel direkte i CS3'en og se om den finder flere røde prikker! Som nævnt ligner det, at CS3'ens hovedsoftware og GFP er ude af sync.
Måske jeg tager fejl.

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Besvar