Baneforum-dag hos Hobbykæden - Lørdag d. 4. marts.

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Baneforum-dag hos Hobbykæden - Lørdag d. 4. marts.

Indlæg af Søren »

Klaus og jeg kommer en tur til Aalborg og står klar i Hobbykæden til at svare på spørgsmål om løst og fast indenfor modeltog.

Lørdag d. 4 marts fra 10 - 16

Jeg tager en stump af hjemmeanlægget med og står og bygger på det. Det vil primært være elektronikken til sporskifter, skinner og digitalstyring med CS3. Du er selvfølgelig velkommen til også at spørge om landskabsbyg osv.

Klaus vil tage lidt digitale lækkerier med og svare på spørgsmål om digitalstyring, Z21 m.v.

Vel mødt! Det bliver godt!

P_20230222_103354.jpg

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Baneforum-dag hos Hobbykæden - Lørdag d. 4. marts.

Indlæg af Søren »

Så er det på lørdag det går løs hos Hobbykæden i Aalborg.

Jeg tager mit byggeprojekt med, som er en station til hjemmeanlægget. Jeg er ved at lægge spor og montere sporskiftemotorer. Jeg kan vise dig, hvordan jeg tænker at styre stationen digitalt og ellers bare en snak om planerne, landkabet (der kommer senere) og hvad der måtte være af spørgsmål.

Jeg har min CS3 med, så du kan få opdateret din Mobile Station hvis du tager den med.

Har du spørgsmål allerede nu, så kan du også stille dem her i tråden, så kan vi forberede et svar til dig.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4499
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Baneforum-dag hos Hobbykæden - Lørdag d. 4. marts.

Indlæg af moppe »

Jeg vil medbringe Z21, diverse tilbehør dertil (sporbesatmeldere, anlægsdekodere, multiMAUS og WLANmaus), samt min PC med nyeste Maintenance Tool, til opdatering af Z21 og betjeningsenheder.

Min ESU lokprogrammer kommer også med i bagagen, hvis der er nogen der skal have lidt råd der, samt ESU Switchpilot servo der er min favoritdekoder til sporskifte og lignende.

Og som Søren skriver: har du specifikke emner vi skal tale om, så skriv i denne tråd. Så kan jeg forberede mig lidt :-)

Klaus

Besvar