Nye Roco og Fleischmann kataloger

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
MBRrail
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye Roco og Fleischmann kataloger

Indlæg af MBRrail »

Selv om katalogerne måske virker lidt forvirrende, syntes jeg alligevel at de er nemme at finde rundt i :)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Der er stadig mange startsæt med multimaus. Der er nu kommet "videolokomotiver", til Z21, så man på sin tablet kan se, "ud gennem forruden".
10 ud af 22. Omkring halvdelen kan du tage ud af kassen og køre med uden først, at skulle have en ekstra enhed i form af Android-telefon eller iPhone.

Jeg synes det fede ved startsæt med MultiMouse var, at jeg fik udvidet min samling, dels med et eller andet tog, men også med en ekstra håndkontroller. Altsammen til en gunstig pris. Med Z21 får jeg udvidet min samling med en yderligere Z21, som ikke tilfører mig nogen yderligere værdi.

Det er dårligt set af Roco, at startsæt ikke nødvendigvis kun er noget kunderne køber når de starter. Jeg synes Android og iPhone ideen burde desuden være en feature, som tilfører ekstra værdi - og ikke være et krav.

Kameralokomotivet er interessant. Jeg er spændt på at se, hvordan de har løst det rent teknisk, og hvordan det færdige resultat ser ud "live". Hvis man virkelig skal gøre noget ud af det, og køre sit lokomotiv via sin tablet, så stiller det nye krav til anlægget, der nu også beskues fra sporsiden. Jeg synes modeljernbane-førerstand-videoer er bedst, når man ikke kører rundt i skyggebanegårde eller et hav af krydsfiner.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Kameralokomotivet er interessant. Jeg er spændt på at se, hvordan de har løst det rent teknisk, og hvordan det færdige resultat ser ud "live".
Du kan se lidt om kvaliteten her:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5PKt2UCzuQc[/youtube]

Fra 4:20 til 4:50 efterlader 2 indtryk. Ser man på den iPad kvinden betjener, så hakker det en del, men på storskærmen ser det meget flydende ud.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Fra 4:20 til 4:50 efterlader 2 indtryk. Ser man på den iPad kvinden betjener, så hakker det en del, men på storskærmen ser det meget flydende ud.
Nå ja, det mindes jeg godt at have set. Storskærmen er sikkert en video. Der vil næppe være så stor forskel på det samme feed. iPad videoen er i min verden direkte ubrugelig.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

moppe skrev:
bahnfannet skrev:Kameralokomotivet er interessant. Jeg er spændt på at se, hvordan de har løst det rent teknisk, og hvordan det færdige resultat ser ud "live".
Du kan se lidt om kvaliteten her:
Klaus
Tak for linket, Klaus.
Det må sandelig siges, at Roco/Fleischmann har nogle super engagerede og begejstrede medarbejdere.
Og den nye stil - "It's a mans world" - som også blev nævnt her (http://www.baneforum.dk/viewtopic.php?p=4552#p4552) - er også ført igennem på messen - herligt-herligt.
moppe skrev: Fra 4:20 til 4:50 efterlader 2 indtryk. Ser man på den iPad kvinden betjener, så hakker det en del, men på storskærmen ser det meget flydende ud.
Ja, det virker som om, at skærmbilledet "fryser" så snart hun betjener skydeknapperne/håndtagene, som om at den ikke kan håndtere dette samtidig med at optagelsen fra lokomotivet vises på skærmen.
Gad vide hvordan systemet fungerer (eller ikke fungerer) på beskidt spor - eller er systemet trådløst ?. I sidstnævnte tilfælde, hvordan fungerer det så på skjulte opstillingsspor under et landskab lavet af hønsenet (for så kunne hønsenettet i givet fald virke som Faraday-bur ?).
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Som igen ved Roco's Z21 "projekt". Det efterlader en med en masse spørgsmål og ikke rigtigt nogle svar.

Klaus
Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Nåmmen, nu har vores lokale flinke&rare modeltogspusher (http://www.timsfloorballogmodeltog.dk/) fået de spritnye Roco-kataloger indenfor døren.
Og med det i hænde vil jeg nok erklære mig enig i, at billederne er lidt små.
Men det gør jo så også, at et helt hovedkatalog ikke fylder mere end nyhedskatalogerne og derfor må antages at være billigere at fremstille - og husk, at der jo kun er kunden til at betale.
Selv dengang billederne var større i hovedkataloget kunne man som oftest ikke aflæse litra og nummer på modellen alligevel - måske burde Roco som en serviceoplysning tilføje det til billedteksten, især nu hvor billederne er så små ?.
Jeg noterer mig, at svenskerne får sig en masse flotte og dejlige modeller og dertil 2 alt-for-lækre startsæt med Roco Rc5, flotte NMJ-vogne og Z21 til € 599 pr. sæt - og to nye sæt med spritnye malmvogne type MAS4 (# 67070 og #67071), som ligner en forstørret udgave af Qbe (se evt. http://www.jernbanen.dk/gvognsolo.php?s=184&vognid=7427), plus flere malmvogne til LKAB.
Der er SÅ mange lækre godsvogne i Roco's program, som får "Will haben"-syndromet og mundvandet til at løbe løbsk - for ikke at tale om alle de mange dejlige personvogne, der kan bruges til internationale tog på danske spor.
Nå, det begynder at forlyde, at finanskrisen er ved at være ovre - jeg glæder mig til at mærke noget til det... :)
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Besvar