Elevator H0

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
sarby
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Elevator H0

Indlæg af sarby »

Hej Alle.
Jeg har købt Fallers nr. 120110 plus Faller 120297 samt Faller 180692, det er lavet til en elevator op og ned en gang. Jeg har udvidet sættet så elevatoren skal kunne køre højt op og tilbage igen. Selve elevatoren kører helt fint i tårnet, men når jeg sætter Faller motor på kan den ikke trække det. Løsning ønskes. Jeg har vedhæftet to billeder af et tårn med elevator og selve min 2mm gevindstang.
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej.
MVH John

Vedhæftede filer
IMG_1064.jpeg
IMG_1063.jpeg
bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Elevator H0

Indlæg af bygger01 »

Tak for ideen !

Den skal jeg prøve at lave på en perron, hvis der er plads nedenunder……

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Torben
Lokomotivfører

Indlæg af Torben »

Ved ikke om du har set denne video? der er grundig gennem gang om hvordan har har bygget sin elevator.

Torben

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Som jeg læser dit indlæg, er det en 2mm gevindstang, der kan køre hver sin vej og på den måde lave den lodrette bevægelse.

Den oprindelige var ikke særlig lang, medens den som du nu anvender er meget længere, og når du drejer den med fingerne kan stolen bevæge sig.

Så for mig er det:

1. Stangen er ikke 100% ret og der med giver for meget modstand
  2. Gevindet er ikke ordentlig lavet, og det giver osse for stor modstand ( den slags gevind er rullet på og det kan være lidt upræcis )

Pkt. 1 er let at checke, medens pkt. 2 kræver en 2mm bakke og godt med olie, når du river gevindet op

Jeg hælder mest til pkt. 2 !

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Er elevatoren kommet i gang ……

Besvar