Underligt problem med ESU Loksounddekoder

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
LTLarsen
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco

Underligt problem med ESU Loksounddekoder

Indlæg af LTLarsen »

Kære Forum

Jeg har anskaffet ESUs spritnye V100 fra DR. Det er en fin maskine med en Loksound 5 dekoder. Imidlertid har jeg oplevet et mystisk problem: Dag 1 maskinen ankom: Alt fungerede fint, dag 2: for- og baglys var vanskeligt at slå til, dag 3: ingen lysfunktioner fungerer heller ikke røggeneratoren. Alle øvrige, over 15-20 funktioner, fungerer fint og lokomotivet kører uændret fint. Den digitale kobling fungerer. Hvorfor ikke samtlige lysfunktioner ?

MVH
L.T.Larsen
KMK, Mosebanen

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Underligt problem med ESU Loksounddekoder

Indlæg af moppe »

Slag på tasken vurdering:
Forbindelserne til overdelen svigter. Er på ESU modeller ofte udført som stifter.

Enten retur til forhandler, eller selv afmontere overdelen og tage billeder du poster her.

Klaus

LTLarsen
Stationsbetjent

Indlæg af LTLarsen »

Takker så mange gange for dine altid bredvillige svar.
Jeg vil prøve at kigge på den mulighed. Jeg skal for fuldstændighedens skyld anføre, at jeg ikke har prøvet at adskille maskinen, så det kan godt være, at jeg må ty til dit andet forslag af hensyn til garantien.

Mvh
LT

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

I brugervejledningen er der vist, hvordan man adskiller lokket. Når der er det. Antager jeg at der er noget slutbrugeren skal kunne gøre, uden at garantien ryger…..

Klaus

LTLarsen
Stationsbetjent

Indlæg af LTLarsen »

Tak for det, så skal jeg bare have fundet min rørtang........eller noget mindre ! Jeg vil forsøge mig.

Mvh
LT

Besvar