Søren, selvfølgelig kan svellerne males, men det er noget større arbejde end noget rustfarve på skinnen... hvad jeg kan se på youtube videoer.
Altså personligt, så synes jeg det er et møgsommeligt arbejde at male skinner. Så jeg spraymaler dem brune, og farver svellerne tilbage til den farve jeg ønsker. Det er hurtigt og nemt med forskellige washes i sorte og brune nuancer.
du skal da ikke sige, at et nyt krydsspor lagt i 2026 bliver lagt med træsveller?!
Det kommer an på hvor og hvordan. Træsveller har nogle fordele over beton, som kan udnyttes i situationer hvor belastningen er stor, og elastitet er nødvendig. Som f.eks. ved sporskifter. Selvfølgelig har du også betonsporskifter, men hvis du kigger på dem, så kan du se at de ser anderledes ud end "almindelige spor". F.eks. er svellerne helt flade, og ikke buede i toppen. Det ligner faktisk grå træsveller.
De gange jeg har set, at nogen har lavet betonsvelle krydsspor i H0, har de ofte filet træstrukturen af træsvellen og malet den grå.
men for h.. hvor ser PIKO betonsvelle flexspor bare hamrende godt ud - og så er det hamrende billigt
Det er et rigtig godt spor.