The power of an ESU powerpack

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

The power of an ESU powerpack

Indlæg af moppe »

Har brugt lidt tid i dag, på at bygge en ESU powerpack mini ind i en MG Togmodelle MH.

Ejerne døjer en smule med langsom rangering over sporskifte, hvor den mister strømmen. Det skulle gerne være løst nu.....

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af Søren »

Nice! 😊👍

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af moppe »

I den grad...

CV værdi er sat til at den slukker efter 2 sekunder. Umiddelbart vil jeg tro at den kan køre længere end det, inden den løber tør.

Dog næppe så længe som min(e) Roco Köf.

Klaus

Nomisdk
Stationsforstander
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24 mar 2012, 16:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af Nomisdk »

Fedt, hvordan er den at sætte i?

Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.SimonTog.dk
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af moppe »

I MH er det faktisk ret let. Så let at jeg glemte at dokumentere det.

Der var i forvejen en LokPilot V5 DCC i lokomotivet (husk vedrørende MH, at der skal dekoderstikket vende modsat af det der at vist i vejledningen der følger med lokomotivet!), som sidder skubbet op bag vægtklodsen i den ene ende af lokomotivet.

Dekoderen fik fjernet lidt isolering, så jeg kunne komme til de tre loddeterminaler, hvor PowerPack'en skal sluttes til.
Ledningerne loddede jeg på "modsat", det vil sige så ledningerne ikke fører væk fra enden af dekoderen, men derimod fører op over selve dekoderen og dermed peger i samme retning som dem der er loddet på i den anden ende.
Dekoderen fik derefter et lille stykke krympeflex over "bagenden" af dekoderen og op over det sted jeg har fjernet isolering.

Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af Søren »

Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).

Det er altid spændende når "pladskabalen" skal gå op. Der er ufattelig mange kreative ideer rundt omkring.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Nomisdk
Stationsforstander
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24 mar 2012, 16:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A
Kontakt:

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af Nomisdk »

moppe skrev: 28 apr 2024, 20:31

I MH er det faktisk ret let. Så let at jeg glemte at dokumentere det.

Der var i forvejen en LokPilot V5 DCC i lokomotivet (husk vedrørende MH, at der skal dekoderstikket vende modsat af det der at vist i vejledningen der følger med lokomotivet!), som sidder skubbet op bag vægtklodsen i den ene ende af lokomotivet.

Dekoderen fik fjernet lidt isolering, så jeg kunne komme til de tre loddeterminaler, hvor PowerPack'en skal sluttes til.
Ledningerne loddede jeg på "modsat", det vil sige så ledningerne ikke fører væk fra enden af dekoderen, men derimod fører op over selve dekoderen og dermed peger i samme retning som dem der er loddet på i den anden ende.
Dekoderen fik derefter et lille stykke krympeflex over "bagenden" af dekoderen og op over det sted jeg har fjernet isolering.

Dekoder blev skubbet op på plads over vægtklodsen og PowerPack placeret ved siden af vægtklodsen i den anden ende af lokomotivet (over stikket til dekoder og ikke over svinghjulet).

Klaus

Tak for info :)

Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.SimonTog.dk
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 288
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af jhcn »

moppe skrev: 27 apr 2024, 17:23

Har brugt lidt tid i dag, på at bygge en ESU powerpack mini ind i en MG Togmodelle MH.

Klaus

Fornemt!

Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: The power of an ESU powerpack

Indlæg af HenningS »

Det ser lovende ud. Og på AC udgaven er det endnu mere nødvendigt, da den korte slæbesko og giver problemer.

Desværre mangler jeg den ene fjeder til at holde kullene på plads i min MH. Er der nogen der ved hvor man kan få fat reservedele til Togmodelle? Jeg kunne også godt tænke mig en ny slæbesko.

Hvis det lykkes at få den til at køre, vil jeg se om jeg ikke kan få den optimeret med opdeling af gul blink og førerrumsbelysning, og montering af telex koblinger

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

Besvar