Overvågning af skyggebanegård

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 91
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Overvågning af skyggebanegård

Indlæg af HenningS »

Jeg vil gerne kunne se, hvad der foregår på mine 2 skyggebanegård. Så jeg ville gerne montere nogle små kameraer og noget lys

Jeg kunne fx tænke mig et par USB kameraer, meget gerne med en ring af leds omkring linsen. Men jeg synes ikke jeg kan finde nogle.

Er der nogen, der har nogle løsninger til inspiration?

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Overvågning af skyggebanegård

Indlæg af bygger01 »

Først bruger jeg en Laptop med indlæst IP Camera Viewer 4 ....

Det er gratis

Jeg bruger et billede med mulighed for 4 kamera'er ( jeg bruger 3 ).

Det er faste positioner, så det fungerer, men jeg ønsker hellere et program med billeder, der vises fuld skærm i nogle sekunder.

Det billige kamera kan arbejde med en kort ledning, medens de 2 andre er med x-stra 10 meter ledning.

Men det virker.

Jeg ønsker mig til Jul et program, der kan vise en video i nogle sekunder og så skifte til et andet ( et par flasker rødvin for et godt råd ), da min nuværende opsætning er endt med nogle grove billeder.

Hvis du ønsker det, vil jeg finde navnet på det sidste camera, som jeg købte !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 91
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: Overvågning af skyggebanegård

Indlæg af HenningS »

Jeg meget gerne høre om hvilke kameraer, du (og andre) har købt, og hvor de er købt. Og også meget gerne hvilken belysning, der anvendes.

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Overvågning af skyggebanegård

Indlæg af bygger01 »

Der er 3 kameraer.

En i hver ende af de to skyggebanegårde, og de er hver oplyst af nogle metre LED strimler, der hver især ligger i gennemsigtige gullig elektrikerrør.

Det sidste er over en station med 3 perronspor, og da det er svær fra stedet med vores CS3, at overskue om der er et ledigt spor, så er det 3. ovenpå.

De ene er simpelt kamera, med de to på den anden side er lidt dyrere og har LED lysgiver indbygget i kameraet ( har sikkert en brugsanvisning på det ene ). Begge disse er med lange ledninger ( 10 mtr. ) special ledninger.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Overvågning af skyggebanegård

Indlæg af bygger01 »

Det sidste kamera jeg har købt, er et Trust Apotlight Webcam Pro, og jeg tror, at det er købt AV-Cables.

Det er med lysgiver i form af 6 LED'er og er brugt til betragte en station fra oven.

Let at installerer og lyse kan reguleres med en drejeknap.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar