Styrevogen

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
fjorbak
Stationsbetjent
Indlæg: 38
Tilmeldt: 08 mar 2012, 06:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Styrevogen

Indlæg af fjorbak »

Hejsa i gruppen
Så er der dukket en lille opgave mere op, den ESU lysstav jeg tidligere omtalte virker på alle måder, men da jeg også gerne vil bruge den stav til slut lys hvilket er noget problem, men hvilken udgang skal jeg bruge hvis jeg vil have kørelys til at tænde, det er mit spørgsmål, jeg ved at jeg kan bruge AUX udgang men er der andre muligheder og er den beskyttet så der uden modstand kan sætte en LED til. Jeg er ikke godt til sprog, så hjælp.

PIKO styrevogn 58817, da jeg nu er i gruppen er der nogen der har en mening om styrevognens elektronik er noget som andre af PIKOs styrevogne har.

Ja det var meget på engang

Med venlig hilsen
Jan Fjorbak

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4489
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Styrevogen

Indlæg af moppe »

fjorbak skrev: 03 feb 2024, 19:13

men hvilken udgang skal jeg bruge hvis jeg vil have kørelys til at tænde

FL udgangen. ESU anbefaler at gøre det sammen med +5V udgangen og at FL er begrænset til 15mA.
Start med at prøve den kombination.
Hvis du har to hvide lysdioder i serie, vil 5 volt næppe være nok, så der skal du bruge UB.

Hvis du bruger UB, så start med at sætte en 1kOhms modstand i serie med dioderne - bare for at være sikker

fjorbak skrev: 03 feb 2024, 19:13

PIKO styrevogn 58817, da jeg nu er i gruppen er der nogen der har en mening om styrevognens elektronik er noget som andre af PIKOs styrevogne har.

Aner det ikke. Jeg kan ud fra vejledningen se at dekoderen skal loddes fast til printet.
Vognen er - i mine øjne - ikke interessant for andet end dens farver. Den er for kort og har en forkert form, til at være en DSB vogn.

Klaus

fjorbak
Stationsbetjent
Indlæg: 38
Tilmeldt: 08 mar 2012, 06:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Styrevogen

Indlæg af fjorbak »

Tak for input
jan fjorbak

Besvar