VNC server på CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
M®ten
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c og k

VNC server på CS3

Indlæg af M®ten »

I forlængelse af tråden fra 17/3 vil jeg gerne spørge om der er nogle der kan fortælle mig hvor jeg skal starte VNC Server og hvor jeg kan se om den er startet.
Jeg har forsøgte at komme på med VNC viewer, men det er ikke lykkes på min egen CS3, tager jeg min computer med op i kluppen til den CS3 vi har der, kommer jeg på med det samme.

Morten

PerR
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: VNC server på CS3

Indlæg af PerR »

du skal starte med at starte din normale browser på din PC (Firefox, Edge eller Crome) og skrive adressen på din CS3 i adresse feltet. Når du får billedet fra CS3's web server op på skærmen, så klik på "System" menuen og vælg "Screen Server". Nu vil der være et grønt felt i den nederste del af skærmen, hvor der står "Start the CS3 screen server".
Når du klikker på det grønne felt, så kommer der en meddelelse om at Screen serveren er startet, og det grønne felt bliver rødt og teksten ændres til: "Stop the CS3 screen server".

Jeg håber at denne beskrivelse kan hjælpe dig.

Mvh Per

M®ten
Stationsbetjent
Skinnesystem: Märklin c og k

Re: VNC server på CS3

Indlæg af M®ten »

Tak for hjælpen, det virker nu og så kan jeg da godt forstå at jeg ikke kunne finde direkte på CS3

Besvar