oprangering 11 Br 185 322

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

oprangering 11 Br 185 322

Indlæg af gmmz »

så er der et lige et nyt godstog, denne gang med flere oplysninger end normalt,
da jeg også lige så vognlisten, toget ankom fra Maschen direkte til Fredericia
hvor toget skulle deles til mange forskellige destinationer
hele toget lige ankommet til Fredericia fra Maschen
hele toget lige ankommet til Fredericia fra Maschen
DK-RSC 185 322
DK-RSC 185 322
D-ERMD 33 80 932 6 161-2 Uacns   21 meter, 83,4tons  til Vejle
D-ERMD 33 80 932 6 161-2 Uacns 21 meter, 83,4tons til Vejle
D-VTGD 37 80 932 7 199-7 Uacns 16.2 meter 88,9 tons til Ringsted
D-VTGD 37 80 932 7 199-7 Uacns 16.2 meter 88,9 tons til Ringsted
D-ERMD 33 80 932 6 656-1 Uacns 18.1 meter 89tons til Vejle
D-ERMD 33 80 932 6 656-1 Uacns 18.1 meter 89tons til Vejle
D-ATG 25 80 436 7 173-8 Laaeks læsset med Audi'er 27.0meter 41,7 tons til Ringsted
D-ATG 25 80 436 7 173-8 Laaeks læsset med Audi'er 27.0meter 41,7 tons til Ringsted
D-ATG 25 80 435 1 923-6 Laaes læsset VW 27,0meter 40,4 tons til Ringsted
D-ATG 25 80 435 1 923-6 Laaes læsset VW 27,0meter 40,4 tons til Ringsted
D-ATG 25 80 436 7 097-9 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,1 tons til Vamdrup
D-ATG 25 80 436 7 097-9 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,1 tons til Vamdrup
D-ATG 25 80 436 7 097-9 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,1 tons til Vamdrup
D-ATG 25 80 436 7 097-9 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,1 tons til Vamdrup
D-ATG 25 80 436 6 660-5 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,3tons til Ringsted
D-ATG 25 80 436 6 660-5 Laaeks læsset med Skoda'er 27,0meter 40,3tons til Ringsted
D-TWA 33 80 274 3 565-4 Habbiins læsset med træplader 23,9meter 87,4 tons til Herning
D-TWA 33 80 274 3 565-4 Habbiins læsset med træplader 23,9meter 87,4 tons til Herning
F-GEFCO 43 87 427 2 519-7 Laeks læsset Citroen 26,5 meter 39,7 tons til Vamdrup
F-GEFCO 43 87 427 2 519-7 Laeks læsset Citroen 26,5 meter 39,7 tons til Vamdrup
A-ÖBB 31 81 466 8 190-9 Shimmns læsset med coils 12,0meter 77tons til Vejle
A-ÖBB 31 81 466 8 190-9 Shimmns læsset med coils 12,0meter 77tons til Vejle
A-ÖBB 31 81 477 7 117-0 Shimmns læsset med Coils 12,0meter 64,2tons til Vejle
A-ÖBB 31 81 477 7 117-0 Shimmns læsset med Coils 12,0meter 64,2tons til Vejle
D-DB 31 80 354 0 078-3 Rils læsset med stålprofiler, 20,0meter 68,1tons til Kolding jeg gætter på den er læsset med stålprofiler, det er samme firma der er modtager som de 2 foregående vogne nemlig H.DAUGAARD
D-DB 31 80 354 0 078-3 Rils læsset med stålprofiler, 20,0meter 68,1tons til Kolding jeg gætter på den er læsset med stålprofiler, det er samme firma der er modtager som de 2 foregående vogne nemlig H.DAUGAARD
B-VTGD 31 88 467 1 745-8 Shimmns 12,5meter 63,5tons til Fredericia læsset med coils
B-VTGD 31 88 467 1 745-8 Shimmns 12,5meter 63,5tons til Fredericia læsset med coils
tog 44780 vejede 1105.4 tons
længde 346,4 meter
17 vogne
65 aksler
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: oprangering 11

Indlæg af gmmz »

resten af vognene
D-DB 21 80 246 2 033-6 Hbbillns 15,5 meter 26,9tons til Taulov
D-DB 21 80 246 2 033-6 Hbbillns 15,5 meter 26,9tons til Taulov
D-DB 31 80 472 3 883-3 Snps læsset med Kævler til Junckers Køge 20,8meter 85,2 tons
D-DB 31 80 472 3 883-3 Snps læsset med Kævler til Junckers Køge 20,8meter 85,2 tons
D-DB 31 80 472 3 435-2 Snps læssset med Kævler til Junckers Køge 20,8 meter 85,4 tons
D-DB 31 80 472 3 435-2 Snps læssset med Kævler til Junckers Køge 20,8 meter 85,4 tons
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 18 jul 2012, 12:30
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: oprangering 11

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Hej Søren

Endnu en gang tusind tak for din grundige dokumentation - det er simpelthen til topkarakter!
Her er der inspiration til både oprangering, trafikidé og patinering, så både driften og togstammerne i model kan blive så virkelighedstro som muligt.
Sig mig, skinner solen altid i Fredericia - eller er det når du finder kameraet frem ? :D
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: oprangering 11

Indlæg af gmmz »

Hej Carsten

solen skinner ikke altid i Fa, men når solen skinner, er det bedst at tage billeder
har prøvet i gråvejr og let diset, men resultatet bliver også derefter ;-)
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: oprangering 11

Indlæg af Søren »

Carsten B. Thomsen skrev:Sig mig, skinner solen altid i Fredericia - eller er det når du finder kameraet frem ? :D
Spørgsmålet kunne også være om det er kameraet eller Søren, der får solen til at skinne. :-)

Jeg vil også sige tak for billederne, jeg har stor glæde af dem. :-) Det er virkelig fedt at se, specielt når der ikke kommer så mange godstog her i Århus. :-) Bliv endelig ved!

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Ulrik Ernst Nielsen
Trafikelev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20 sep 2012, 14:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: oprangering 11

Indlæg af Ulrik Ernst Nielsen »

super godt indput som er en god hjælp til af oprangere et nutidigt godstog efter min BR 185 og MZ4 og senere også en rød EG :D
Besvar