Spor og baner
Spor og baner
Hej nu har jeg brugt de sidste mangen timer på at læse det føste nr af spor og baner og må sig at det er et jeg skal ha frem over
jeg kan godt lig den måde de skrive ting og viser ting på samt at de har mangen ting med og pænt mangen billeder og gir plads til at vise ting så jeg glæder mig frem til april hvor nr 2 kommer
men har du læst det og vad mener du om det ??
jeg kan godt lig den måde de skrive ting og viser ting på samt at de har mangen ting med og pænt mangen billeder og gir plads til at vise ting så jeg glæder mig frem til april hvor nr 2 kommer
men har du læst det og vad mener du om det ??
Mvh
Michal Sønder
Michal Sønder
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Spor og baner
Jeg har ikke læst bladet, men jeg havde lejlighed til at bladre det igennem ovre ved Finn Lekbo. Jeg synes layoutet er super godt. Jeg har aldrig været fan af Banens layout, som jeg synes var utidsvarigt og ikke særlig spændende. Spor og Baner har et spændende layout og virker mere professionelt sammensat end Banen. Det har også en god størrelse. Det er mit umiddelbare første indtryk.mikendk skrev:men har du læst det og vad mener du om det ??
Jeg har ikke nærlæst artiklerne, så jeg kan ikke kommentere på selve indholdet. Det så dog ud til at være nogle spændende emner - omend jeg godt kunne undvære turen med Arriva.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
gert
- Lokomotivfører
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg venter statig på det prøveeksemplar jeg har bestilt - havde forventet at det var ankommet på nuværende tidspunkt.
Gert
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Har du skrevet til dem og spurgt? Det kan være du er blevet overset eller glemt i mængden. Det kan jo ske. :-)gert skrev:Jeg venter statig på det prøveeksemplar jeg har bestilt - havde forventet at det var ankommet på nuværende tidspunkt.
Med venlig hilsen
Søren
-
gert
- Lokomotivfører
hvis ikke det er i min postkasse i morgen, så henvender jeg mig.
Gert
Gert
-
gert
- Lokomotivfører
Jeg har nu modtaget mit første eksemplar af "spor og baner". Meget flot blad - ingen tvivl om det.
Det er ikke total genenmlæst, men jeg kan se, at med dette flotte udstyr burde det være et rigtigt langtidsholdbart "gemmeblad" - der er bare ikke ret meget af indholdet, der er af en sådan karakter, at der er så meget at vende tilbage til, når først det er læst. På det felt ligner det "banen" alt for meget.
Desværre.
Indtil videre vil jeg nøjes med "lokomotivet".
Gert
Det er ikke total genenmlæst, men jeg kan se, at med dette flotte udstyr burde det være et rigtigt langtidsholdbart "gemmeblad" - der er bare ikke ret meget af indholdet, der er af en sådan karakter, at der er så meget at vende tilbage til, når først det er læst. På det felt ligner det "banen" alt for meget.
Desværre.
Indtil videre vil jeg nøjes med "lokomotivet".
Gert
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
hej
så har jeg også fået læst det nye blad og tænkt over tingene,
det er et flot blad, men det ligner banen lidt for meget,
der er mange spændende artikler, men når de læst, så er de læst, det var ikke alt som interreserede mig,
jeg blev også stødt over en enkelt ting i gennemlæsning af nyheder, under Märklin nyhederne er der en gennemgang
af nogle tankvogne med BP logo, det ender med at de skriver, at vognene ikke er helt korrekte,
men at de sandsynligvis allerede også er udsolgt, men at personer som kører med Märklin er ligeglad og køber dem alligebel
og de mere seriøse modelbanemænd( M/k) nok vil vente til der kom en korrekt vogn.
lige nøjagtigt det synes jeg, man skal holde sig fra at skrive i blad, det er nedgøre folk,
andet sted i bladet roser de Roco for bærevogne, til sættevogne, selvom vognen er tysk ommalet og litreret dansk
som har aldrig været en dansk vogn, og som de så også skriver, så er sættevognen forkert, idet netto kører med
kølekasse og ikke presenningvogne
skal man kritisere, de forskellige producenter, må man være objektiv og gøre det på samme måde om alle nyheder
hvad enten det er til 2skinne eller 3skinne, spor Z, N, TT, H0, O, spor 1 spor 2 eller alle de andre størrelser der er.
så har jeg også fået læst det nye blad og tænkt over tingene,
det er et flot blad, men det ligner banen lidt for meget,
der er mange spændende artikler, men når de læst, så er de læst, det var ikke alt som interreserede mig,
jeg blev også stødt over en enkelt ting i gennemlæsning af nyheder, under Märklin nyhederne er der en gennemgang
af nogle tankvogne med BP logo, det ender med at de skriver, at vognene ikke er helt korrekte,
men at de sandsynligvis allerede også er udsolgt, men at personer som kører med Märklin er ligeglad og køber dem alligebel
og de mere seriøse modelbanemænd( M/k) nok vil vente til der kom en korrekt vogn.
lige nøjagtigt det synes jeg, man skal holde sig fra at skrive i blad, det er nedgøre folk,
andet sted i bladet roser de Roco for bærevogne, til sættevogne, selvom vognen er tysk ommalet og litreret dansk
som har aldrig været en dansk vogn, og som de så også skriver, så er sættevognen forkert, idet netto kører med
skal man kritisere, de forskellige producenter, må man være objektiv og gøre det på samme måde om alle nyheder
hvad enten det er til 2skinne eller 3skinne, spor Z, N, TT, H0, O, spor 1 spor 2 eller alle de andre størrelser der er.
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Hvis du ser bort fra din forargelse, er der så faktuelle fejl i bladets beskrivelse af "Märklin-tankvogne med BP-logo"? Jeg har ikke læst bladet, så det er da interessant lige at høre. Jeg synes man må skelne mellem oplysninger om modeller og bladets holdninger.gmmz skrev:jeg blev også stødt over en enkelt ting i gennemlæsning af nyheder, under Märklin nyhederne er der en gennemgang af nogle tankvogne med BP logo, det ender med at de skriver, at vognene ikke er helt korrekte,
Oplysninger om modeller skulle gerne være så korrekte som muligt, mens et blad derudover har ret til at mene hvad de vil. Det skal naturligvis fremgå om der er tale om oplysninger eller holdninger.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
LOL - Skrev de virkelig det? Så har vi da en idé om, hvem bladet regner med at sælge til - og ikke. :-) Jeg synes det er en smagssag, hvorvidt bladet kan tillade sig det eller ej. Jeg tror dog det er farligt, at være alt for farverig med tillægsordene, hvis man vil have mange glade og - ikke mindst - betalende danske læsere. Artiklen er trykt, så bladet har vel vurderet, at det er meget fint.gmmz skrev:Jeg blev også stødt over en enkelt ting i gennemlæsning af nyheder, under Märklin nyhederne er der en gennemgang
Det er jeg så enig i. :-) Jeg synes dog af og til, at det er svært at være objektiv, hvis jeg virkelig brænder for et mærke. ;-) Sådan tror jeg nu mange har det, måske mere eller mindre bevidst. :-)skal man kritisere, de forskellige producenter, må man være objektiv og gøre det på samme måde om alle nyheder
Med venlig hilsen
Søren