Perronbredde
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Perronbredde
Er der bud på, hvor smal man kan lave en almindellig dobbelt perron, hvor min husbygger ønsker en luftbro ( luftbroen fra Aalborg, der dog ikke havde forbindelse til oerroner, men det kan hun ikke huske ..)forbindelse
Der er 4 personspor med 2 dobbelte perroner
Længden på en perron er ca. 200 cm og af den grund, skal de vel heller ikke være for smalle
Måske skal jeg tilføje, det bliver 2 lige perroner og lige nu er der kun ca. 53 mm
Der er 4 personspor med 2 dobbelte perroner
Længden på en perron er ca. 200 cm og af den grund, skal de vel heller ikke være for smalle
Måske skal jeg tilføje, det bliver 2 lige perroner og lige nu er der kun ca. 53 mm
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Re: Perronbredde
Hvis der skal være en kiosk var det måske der man skulle starte, eller tage udgangspunkt i trappen til gangbroen og lave perronen 3 x gangbroen.
Alternativt vælg nogle standardskinner, mellem sporskifterne og vælg perronbredden ud fra det.
Jeg ved godt det ikke var et konkret mål i mm, men mellem 60-100 mm kunne være et bud.
Alternativt vælg nogle standardskinner, mellem sporskifterne og vælg perronbredden ud fra det.
Jeg ved godt det ikke var et konkret mål i mm, men mellem 60-100 mm kunne være et bud.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Mindst 5 m i virkeligt mål plus bredden af evt. bygningsdele. Det er endda en ret smal perron.bygger01 skrev:Er der bud på, hvor smal man kan lave en almindellig dobbelt perron,
-
moppe
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Tag ned på stationen med et målebånd.... I Herning er det du søger.bygger01 skrev:Længden på en perron er ca. 200 cm og af den grund, skal de vel heller ikke være for smalle
Sådan en hurtig tur rundt med google maps, afslører at mange danske "ø-perroner" er cirka 10 meter brede. Mit bud vil derfor være et sted mellem 8 og 12 cm.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
bygger01
- Lokomotivfører
Birgit har været af sted i dag med et 5 mtr. målebånd og har målt Herning op
Hun har målt 2,60 + 3,10 + 2,60 = 8,30
Så har vi målt det ud på et gulv, og det synes vi er for meget, så vi vil slippe af med noget mindre og er endt med 5,5 - 6,5 mtr.
Så omregnet bliver det 5 - 6 cm, og det synes jeg er smalt for en 2 mtr. perron, så¨vi ender nok på 6 - 7 cm
UPS omregnet bliver 6 - 7 cm
Så det er faktisk derfor, jeg har spurgt her og også Sporskiftet, og det er sjovt at betragte foskellen / 2 svar fra dette mindre forum, så 2 - 0
Hun har målt 2,60 + 3,10 + 2,60 = 8,30
Så har vi målt det ud på et gulv, og det synes vi er for meget, så vi vil slippe af med noget mindre og er endt med 5,5 - 6,5 mtr.
Så omregnet bliver det 5 - 6 cm, og det synes jeg er smalt for en 2 mtr. perron, så¨vi ender nok på 6 - 7 cm
UPS omregnet bliver 6 - 7 cm
Så det er faktisk derfor, jeg har spurgt her og også Sporskiftet, og det er sjovt at betragte foskellen / 2 svar fra dette mindre forum, så 2 - 0
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Det passer udmærket med mit bud på mindst 5 m plus bredden af bygningsdele. I må i hvert fald aldrig gøre den smallere!bygger01 skrev:Hun har målt 2,60 + 3,10 + 2,60 = 8,30
-
bygger01
- Lokomotivfører
Terningen er kastet - et skinnestykke / 2206 har bestemt det - og det samme med de lange sporskift / krydsspor har bragt ca. 85 mm mellem skinnerne.
( det er mærkeligt at sporskiftet 22715/6 & 2275 ikke har samme størrelser, så der skal lidt "justeringerne" til )
Så det må Herborg leve med ..
Tak for indspark ....
( det er mærkeligt at sporskiftet 22715/6 & 2275 ikke har samme størrelser, så der skal lidt "justeringerne" til )
Så det må Herborg leve med ..
Tak for indspark ....
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Det svarer til 85-43=42 mm perronbredde svarende til 3,65 m i virkeligt mål, dvs. alt for smalt. Fritrumsprofil http://www.morop.org/de/normes/nem102_d.pdf for fastlæggelse af afstand fra spormidte til perronkant.bygger01 skrev:Terningen er kastet - et skinnestykke / 2206 har bestemt det - og det samme med de lange sporskift / krydsspor har bragt ca. 85 mm mellem skinnerne.
Det kan undre mig at du spørger her når du alligevel gør som det passer dig og vælger den forkerte løsning.
-
bygger01
- Lokomotivfører
Der er 7 cm ( lidt over 6 mtr i H0 ) mellem 2 vognsider, så det er blevet nok til vores verden .....
-
Skovsøekspressen
- Godsforvalter
- Geografisk sted: Silkeborg
Herning er i øvrigt fra slut 1970´erne og derfor er perronerne indrettet efter den tids tog og trafik, vil skyde på at den gamle Herning station havde lidt mere smalle perroner.
Mvh
Claus
Mvh
Claus